سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو محتوا چیست ؟

بر اساس آماری که سایت Statista در آگوست 2023 منتشر کرده، ماهانه بیش از 70 میلیون محتوا در سایت‌های وردپرسی منتشر می‌شود. با وجود این همه محتوای متنی، محتوای نوشته شده توسط شما برای متمایز بودن و عملکرد بهتر در موتورهای جستجو چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ راضی نگه داشتن گوگل مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی است. نکات و عواملی که همگی روی رتبه‌ صفحات سایت در نتایج گوگل موثر است. آیا محتوای متنی منتشر شده در سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه سازی و سئو شده است؟ سئوی محتوا چیست و چه ارتباطی با تولید محتوا دارد؟ بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست و چه ارتباطی با سئو دارد؟

حقیقت این است که در دل هر استراتژی تولید محتوا، باید نکات و اصول سئو در تولید محتوا را در نظر داشته باشید. خصوصا در سال 2024 که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه می‌کنیم و ظهور ابزارهای هوش مصنوعی نظیر چت جی پی تی در کنار تغییرات الگوریتم گوگل برای تشخیص محتوای مفید و نوشته شده برای مردم، فرایند تولید محتوا را با چالش‌های بیشتری مواجه کرده است.

اگر قصد تولید محتوا برای سایت دارید این مقاله به عنوان یک آموزش بهینه‌سازی محتوا و سئو محتوای سایت به شما کمک می‌کند که تمام چالش‌های ابتدایی را به راحتی پشت سر بگذارید و یک نقطه شروع مناسب برای افزایش شروع بازدید مطالب سایتتان داشته باشید. در این آموزش سئو و تولید محتوا راهکارهایی برای بهینه سازی و سئوی محتوای متنی ارائه خواهیم داد که نیاز به هیچ گونه دانشی و پیش زمینه‌ای در زمینه سئو ندارد زیرا بهینه سازی محتوای متنی از آسان‌ترین و قابل فهم‌ترین جنبه‌های سئو است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سئو محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا (Content SEO) را می‌توان در یک جمله به این صورت تعریف کرد: «تولید محتوای آنلاین به گونه‌ای که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو جذاب باشد.»

  • سئوی محتوا از دید موتورهای جستجو، شامل تمام روش‌های سئو و تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود محتوایتان به راحتی برای ربات‌های خزنده موتورهای جستجو قابل شناسایی و خواندن باشد و ساختار مناسبی هم داشته باشد.
  • سئوی محتوا از دید کاربران، به معنی تولید محتوای با کیفیت به صورت مستمر است، به گونه‌ای که پاسخگوی نیازهای مخاطبان سایت باشد. اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد.
  • سئو و تولید محتوا چه ارتباطی دارند؟

    بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ (Content Marketing) یک رویکرد استراتژیک است که هدف آن انتشار و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مفید به منظور جلب توجه کاربران هدف است. هدف بازاریابی محتوا جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سمت اقدام مطلوب ( خرید، سفارش، تماس تلفنی و … ) است.