سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات سئو مناسب چه کسب و کاری است ؟

ما اعتقاد داریم که سئو یک استراتژی مناسب برای هر نوع کسب و کاری می باشد. به معنای واقعی کلمه، هر شرکتی در جهان می تواند از خدمات سئو و بهینه سازی سایت و آنچه که بصورت آنلاین نمایش می دهد برای دیده شدن در موتورهای جستجو بهره مند شود، و این قابل توجه و هم مقرون به صرفه است. به این حال سئو برای هر نوع کسب و کاری پتانسیل مربوط به خود آن کسب و کار رادارد و برخی از کسب و کارها می توانند بیشتر از مزایای سئو بهره مند در پایا مارکتینگ در ادامه به توضیح کسب و کارهایی می پردازیم که سئو می تواند تاثیر بیشتری بر روی آن ها بگذارد:

تماس با پایا مارکتینگ :

09388458125 - 09386676574

کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها

در ابتدا این کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها هستند که هر دو دارای مشتریان، منابع و درآمد محدود هستند. اما چرا سئو بخصوص برای این دسته از کسب و کارها مناسب است؟ برای شروع، احتیاج به سرمایه گذاری سنگینی ندارد و یکی از به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی می باشد و باعث کاهش بار بودجه می شود و در عین حال دست شما را باز می گذارد که برای رشد استارت آپ ها بسیار مهم است.

کسب و کارهای کوچک هم می توانند بدین وسیله با هدف گیری بازارهای خاص تر نسبت به رقبای بزرگتر پیشی بگیرند. به عنوان مثال اگر شما فروشنده گوشی هوشمند هستید نیاز نیست با رغیبی که سال هاست در این حوزه کار می کند رقابت کنید، برای شروع بهتر است که همه انرژی و هزینه خود را بر روی یک مدل خاص گوشی گذاشته و فقط در همان کلمه کلیدی و کلمات کلیدی وابسته به آن شروع به کار کنید.

برای اکثر استارت آپ ها شروع کار و یافتن لغات و عبارات جهت استفاده کلمات کلیدی بسیار مشکل است، (جهت مطالعه بیشتر مقاله نکاتی که قبل از شروع یک استارت آپ باید به آن توجه کنیم را مطالعه بفرمایید) چرا که فضا بسیار رقابتی است. باتوجه به اینکه کسب و کار به همراه دامنه آن ها تازه است، بسیار سخت خواهد بود تا وب سایت های شرکت های ریشه دار رقابت کنید. در این راه باید خلاق بود تمرکز خود را بر کلمات کلیدی پویا و طولانی تر متمرکز کنید، بعنوان مثال اگر شما فروشنده نرم افزار CRM هستید، در ابتدای کار نباید برای این کلمه کلیدی (نرم افزار CRM) هدف گذاری کنید بلکه کلمات کلیدی طولانی تر مثل: "چرا CRM برای سازمان ها اهمیت دارد" می تواند شما را به هدف نزدیکتر کند.

شرکت های خدمات نرم افزاری و ارائه دهنده خدمات آنلاین

اینگونه شرکت ها در طی چند سال گذشته به دلیل مدل سود سازی و رابطه تنگاتنگ آنها با دنیای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته اند. سئو در مراحل ابتدایی بسیار مهم است زیرا که تبلیغات سنتی برای این کسب و کارها نمی توانند خیلی موثر باشند. بسیار مهم است که افراد به سایت شما مراجعه کنند و محصولات شما را امتحان کنند، این بدان معناست که شما به شدت محتایج تراقیک اینترنتی هستید که سئو اینکار را برای شما انجام می دهد. بعلاوه، نرم افزار شما قرار است مشکلات افراد را بر طرف نماید، اما زمانیکه امروز افراد با مشکل مواجه می شوند چه می کنند؟ آنها به طریق گوگل به دنبال حل مشکل خود می گردند.

بعلاوه در انتخاب کلمات کلیدی از بکارگیری اصطلاحات فنی که مخاطب با آن آشنایی ندارد بپرهیزید و سعی کنید تمرکز خود را بر راه حلی که مخاطب به دنبال آن است متمرکز کنید. بعنوان مثال به این نکته اشاره کنید که چقدر خدمات شما باعث کاهش هزینه IT و بهبود راندمان می شود.

شرکت هایی با محصولات خاص

محصول خاص در اینجا کمی گنگ است، اما منظور و نظر ما هر شرکت بزرگ، کوچک، ملی، محلی است که دارای عملکردی بسیار تخصصی است و یا با مخاطبین بسیار خاص در ارتباطند. این شرکت ها دارای مزیت بزرگی در زمینه سئو هستند، زیرا که آنها به طور طبیعی رقابت را حذف کرده اند و در عرصه خاص مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها با تعداد مخاطبین کمتر سر و کار دارند اما ارتباط مخاطبین با آنها به مراتب عمیق تر است.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب در زمان طراحی سایت یکی از مهم ترین موارد در استراتژی سئو شما است. سعی کنید در مورد رقیبانتان تحقیق کنید و ببینید آنها چگونه از عبارات کلیدی در وب سایت خود استفاده می کنند. نه تنها این مورد بلکه باید مقدار حجمی از ترافیک که این کلمات کلیدی به سایت رقیب هدایت می کنند را مشخص نمایید. بدین طریق شما می توانید لیستی از کلمات کلیدی برای خود ایجاد کنید.

یکی دیگر از مسائل مهم، ایجاد محتواست که حتماً نباید بیشترین لغات را داشته باشد یا تعداد زیادی ایده در آن باشد. محتوا باید به گونه ای ایجاد شود که مخاطبین به آن اهمیت دهند و بخواهند آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند. در این راه مجدداً لازم است به فعالیت های رقیبان توجه کنید:

  • برای هر مقاله چه مقدار لغت استفاده شده است؟
  • چه مقدار مقاله در هفته منتشر می کنند؟
  • چگونه از کلمات کلیدی در آن مقالات استفاده می کنند؟

شرکت هایی که انحصاراً بصورت محلی فعالیت می کنند

جستجوهای محلی دارای الگوریتمی مجزا نسبت به سئو ملی هستند. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی خاص آن بخش جغرافیایی و یا فعال کردن موقعیت یاب موبایل خود به این بخش دسترسی پیدا کنید. شما سه ورودی در بالای صفحه جستجوی خود مشاهده خواهید کرد