سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بورس خرید لباس کار صنعتی در تهران کجاست ؟

 

لباس کار صنعتی به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی مطرح می باشد و کلیه کارکنان باید با لباس کار مناسب در محل کار خود حاضر شوند. لباس کار کارکنان دارای خصوصیاتی می باشند که مطابق مقررات خاصی در اختیار کارکنان قرار می گیرند. معمولاً لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه ، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت می کند.

خصوصیات و استانداردهای لباس کار صنعتی 
لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد. کارکنانی که با ماشین کار می کنند و یا در جوار ماشین آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. حدالامکان دارای شب نما باشند. آویزان نمودن زنجیر ، ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً ممنوع است. در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد، استفاده از یقه نورگیری آفتاب گردان و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است. در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند، بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.
کارکنانی که در محیط های آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده به کار اشتغال دارند، نباید لباس های جیبدار و یا لبه دار دوبل شلوار را در بر داشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بماند. لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می کنند، باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می کنند باشد. لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.
لباس کار نباید گشاد باشد، مخصوصا قسمت های سر آستین آن و نباید به میزانی تنگ باشد که اعضای بدن هنگام کار با اشکال مواجه شوند. آستین ها را نباید به طرف بالا برگرداند و یا لوله کرد.
تذکر 1: کارکنانی که لباسشان به مواد نفتی یا شیمیایی خطرناک آغشته شود باید فوراً لباس خود را شسته و یا تعویض نموده و آن قسمت از بدن را نیز که در تماس بوده با شوینده های مناسب بشویند. هیچ یک از کارکنان حق ندارند با لباس آغشته به مواد نفتی و یا مواد شیمیایی، به آتش، شعله و دیگر منابع حرارتی نزدیک شوند و یا کبریت و فندک و غیره روشن نمایند.
تذکر 2: در صورت پارگی، خراب شدن و یا آلودگی بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک لباس کار، باید برای تمیز شدن آن اقدام نمایید و در صورت نیاز به تعویض، به سرپرست مربوط اطلاع داده شود.
تذکر 3: البسه آغشته به روغن و یا گریس باید فوراً از تن خارج شود، چون ممکن است ایجاد ناراحتی پوست نماید.
یک لباس کار صنعتی باید از چه جنسی ساخته شود؟
جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 71 % پنبه و 31 % پلی استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود. در شرایطی که احتمال سوختن لباس کار در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود دارد، مانند لباس کار جوشکاری، جنس لباس کار بایستی 11 % پنبه باشد. به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا  2 تار و یک پود و نخ چهل دولا از نوع رینگ  استفاده گردد. 
به منظور دوام بیشتر رنگ و پیشگیری از رنگ دادن پارچه پس از شستشو و همچنین جلوگیری از آب رفتن پارچه از رنگ های راکتیو در رنگرزی پارچه استفاده شده باشد.  با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، به کار بردن دوخت محکم و نیز چرخکاری دوبله درزها، لباس کار بادوام تولید گردد. با استفاده از الگوی مناسب، باید لباس کار شکیل و خوش دوخت بوده و در اندازه های استاندارد تهیه شود.
لباس کار صنعتی استاندارد باید دارای چه آرم وعلائمی باشد؟
لباس کار باید به نحوی باشد که مشخص کند فردی که آن لباس را پوشیده در کدام گروه شغلی یا واحد فعالیت می نماید. علامت یاد شده می تواند آرم، کد و یا حتی رنگ لباس باشد. برای در نظر گرفتن علائم مشخصه موارد ذیل قابل بررسی می باشد:
  • -رنگ زمینه آرم یا رنگ لباس برای مشخص کردن واحدهای مختلف باید مشخص باشد.
  • -جنس آرم با استفاده از چاپ سیلک اسکرین مرغوب و ثابت با رنگ های قید شده روی پارچه تهیه شود.
  • -محل نصب آرم روی سینه یا بازوی سمت چپ می باشد.

ویژگی های لباس کار صنعتی

  1. ایمنی لباس کار صنعتی : لباس کار صنعتی باید بگونه ای باشد که تمام قسمت های بدن را پوشش دهد تا در مقابل ضربه مقاوم باشد و به راحتی پاره نشود .در برخی از لباس کار صنعتی از سرب استفاده می شود تا از قلب در مقابل اشعه ایکس حافظت کند .این گونه لباس ها از وزن بیشتری نسبت سایر لباس کار ها برخوردار هستند .
  2. اندازه و سایز لباس کار صنعتی : سایز لباس کار صنعتی باید به گونه ای باشد که علاوه بر راحتی حین کار ، احتمال رخ دادن خطرات را بگیرد .علاوه بر این نه خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد یا بلند !
  3. کیفیت دوخت و نوع پارچه : باید طوری انتخاب شود که در مقابل پارگی ، پوسیدگی ، دررفتگی و کشش مقاوم باشد .
  4. مناسب با شرایط محیطی : اگر محیط کار تاریک است بهتر است از لباسکار صنعتی شبرنگ دار استفاده شود و یا در محیط های گرم استفاده از لباس های سبک و آستین کوتاه توصیه می شود و برعکس !

لباس کار صنعتی

 

بورس خرید  لباس کار صنعتی  در تهران

هرچقدر یک شهر بزرگ تر و صنعتی تر باشد ، نیاز افراد به کار و تولید لباس کار در آن بیشتر است . با توجه به این که بزرگ ترین و مهم ترین کارخانه های صنعتی در تهران قرار دارد و افراد زیادی در آن مشغول به کارند ، نیاز به تولید و خرید لباس کار صنعتی بالاتر می رود .

هر کارگاه یا کارخانه ای که در تهران و شهر های اطراف  تاسیس و شروع به کار می کند ، نیازمند تولیدی لباس کار است تا برای حفظ ایمنی کار ، نظم و انضیاط کاری و پرستیژ و برند سازی ، بهترین لباس کار مناسب کسب و کار خود را تهیه کند .

به دلیل وجود مهم ترین و بزرگ ترین کارگاه ها و کارخانجات در تهران ، که یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی کشور است ، بهترین تولیدی لباس کار در تهران  و اطراف آن قرار دارد تا بتواد نیاز پوشش کار و لباس کار صنعتی را تامین کند .

تعداد تولیدی لباس کار صنعتی در تهران بسیار است و انواع لباس کار مانند لباس کار صنعتی ، لباس پزشکی و پرستاری ، لباس کار رستوران و شلوار کار ، تیشرت کار و  انواع کاپشن های گرم کار در این مراکز تولیدی ، دوخته می شود .

یکی از بهترین تولیدی لباس کار صنعتی در تهران ، تولیدی دوخت یادگار نام دارد که با بهره گرفتن از تجربه و پرسنل ماهر تلاش دارد تا لباس کار ارزان قیمت  را با بهترین کیفیت ، تولید و در بازار عرضه کند .

اگر به دنبال تولیدی لباس کار ارزان در تهران هستید ، دوخت یادگار می تواند با طراحی ، تولید و دوخت انواع لباس کار ، سفارشی سازی و برندینگ آن در این امر شما را یاری کند . ضمن این که تولید لباس کار ارزان و با کیفیت از نقاط قوت تولیدی لباس کار صنعتی دوخت یادگار می باشد .

 

ضرورت استفاده از لباس کار صنعتی

همانطور که در ابتدا به این مطلب پرداخته شد، به منظور حفاظت از سلامت جسمی کاربران در محیط کار از لباس ایمنی استفاده می شود. معمولاً در محیط های شغلی متفاوت، از انواع لباس کار استفاده می شود. مجموعه های شغلی مانند اداره ها، کارخانه ها، مجموعه های پزشکی و درمانی، مدرسه ها، مراکز آتش نشانی و … از لباس کار استفاده می کنند.

احتمالاً برای شما هم سوال پیش آمده است که چرا باید لباس کار بپوشیم؟ در ادامه مقاله لباس کار چیست به مزایای استفاده از لباس کار ایمنی در مشاغل مختلف، خواهیم پرداخت.

  • حفظ جان افراد و کاهش آسیب دیدگی آنها از حوادث احتمالی
  • متمایز شدن نیروی کاری یک مجموعه از یکدیگر و افزایش راندمان کاری
  • واقف شدن بر موقعیت و جایگاه شغلی پرسنل در محیط کار