سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای سئو سایت فروشگاهی

سئو SEO یک روش بسیار تاثیرگذار جهت بهبود رتبه و جذب ترافیک واقعی به سمت سایت است. با توجه به این که تعداد بسیاری از کاربران به وسیله موتورهای جستجو به سایت شما وارد می‌شوند، بهینه سازی سایت به صورت کاملا دقیق و اصولی، می‌تواند کمک کند تا ترافیک و فروش شما به صورت روز افزون افزایش یابد. از مزایای بسیار مهم سئو سایت فروشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جذب ترافیک هدفمند
  • افزایش اعتبار سایت
  • افزایش نرخ تبدیل
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی
  • بهبود تجربه کاربری
  • رقابت با سایر شرکت‌ها
  • رشد بیشتر و پایدار
  • شناخته شدن بیشتر و بهتر در بازار
  • افزایش ترافیک سایت

 

با سئو سایت فروشگاهی لینک اول گوگل باش

صفحه اول گوگل ، آرزوی هر مالک وب سایت است که لینک سایت خود را در آنجا بیابد، از این رو، کارفرمایان و صاحبان وب سایت همیشه سعی دارند تا بهترین و باتجربه‌ترین متخصصان سئو را برای دست یافتن به این هدف استخدام کنند. اما همانگونه که می‌دانید، در هر صفحه نتایج گوگل تنها 10 لینک نمایش داده می‌شوند و برای این که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید به صورت کاملا اصولی مراحل سئو را پیموده، مخصوصا این که اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما، جزو کلمات پربازدید و تک کلمه‌ای باشد.

برای قرار گرفتن لینک در صفحه نخست گوگل ، باید سایت بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جستجو بهینه شود. گوگل در چند سال اخیر الگوریتم‌های بسیاری را معرفی کرده است که مطابق بودن با هر الگوریتم کمک می‌کند به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن رتبه سایت را افزایش داده و پس از مدتی درصفحه اول گوگل قرار گرفت.

 

چند مورد از متداول‌ترین و شایع‌ترین مشکلات سئو سایت فروشگاهی که منجر به ماهش بازدید و فروش می‌شوند عبارتند از:

  1. حتی اگر یک سایت فروشگاهی موفق شود خود را به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برساند و کاربر روی لینک سایت کلیک کند، تضمینی وجود ندارد که مخاطب روی صفحه باقی بماند. اگر بارگذاری صفحات سایت شما بیش از چند ثانیه طول بکشد، احتمال این که مخاطب بلافاصله سایت را ترک کند، بسیار زیاد بوده و این موضوع یکی از چالش‌های سئو سایت فروشگاهی است که قادر است موجب کاهش میزان فروش و پایین آمدن رتبه سایت شود. سرعت بارگذاری سایت یکی از بزرگترین چالش‌های سئو سایت فروشگاهی است. چرا که کاربر به محض این که احساس کند سرعت بارگذاری صفحه سبد خرید بیش از حد معینی طول کشیده است، می‌تواند سبد خود را در آخرین ثانیه رها کرده و از خرید منصرف شود. اتفاقی که به صورت مستقیم روی کسب درآمد و رشد تجارت آنلاین تاثیر می‌گذارد.
  2. موجودی محصولات فروشگاه اینترنتی پس از مدتی تمام شده و صفحات مربوط به آن‌ها حذف می‌شود. این صفحات معمولا بک لینک‌های بسیاری را شامل می‌شوند و نمی‌توان به راحتی تمام آن‌ها را حذف کرد. اما متاسفانه بسیاری از آن‌ها حذف شده و ریسپانس کد 404 را باز می‌گردانند. یعنی تمامی بک لینک‌های آن‌ها از بین رفته یا به یک صفحه عمومی مثل صفحه اصلی هدایت می‌شوند. اتفاقی که یکتجربه کاربری ضعیف را برای کاربر رقم می‌زند و حتی احتمال دارد مشتری را به بستن سایت و اقدام به خرید از وب سایت‌های رقیب سوق دهد.
  3. سایت فروشگاهی ممکن است از یک محصول برندها و نمونه‌های مختلفی ارائه کند، بنابراین احتمال آن که صفحات مختلف سایت کلمه کلیدی مشابهی داشته باشند، بسیار زیاد است. این مسئله به سادگی منجر به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سئو سایت فروشگاهی یعنی کنیبالیزیشن یا همان هم نوع خواری کلمات کلیدی می‌شود.