سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به کویر با اجاره ون: راهی به دور از شلوغی شهر

کویر، بهترین مقصد سفر

همیشه همه دوست دارند به دریا و جنگل رفته و به همین دلیل وقتی پای تعطیلات به میان می آید، شمال را برای رفتن به مسافرت انتخاب می کنند. غافل از اینکه ایران دارای نقاط بکری است که سفر به آنها هم می تواند فوق العاده لذت بخش باشد. یکی از این نقاط که البته مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد؛ کویرنوردی است.

کویرگردی، تجربه ای متفاوت از سفر را خلق کرده و سفر به آن جزو واجبات است. لازم نیست سخت بگیرید. با اجاره ماشین هم می توانید این سفر را انجام داده و روحتان را جلا دهید. خیلی از خودروهای شخصی، شرایط سفر به کویر را ندارند؛ پس لازم است تا از ماشین هایی که برای رفتن به چنین موقعیت هایی مناسب می باشند، استفاده کنید. اگر ماشین مختص کویرگردی را انتخاب کنید؛ مطمئن باشید که کویر، تبدیل به بهترین مقصد سفر برای شما شده و از این پس این مقصد را برای مسافرت های خود در نظر خواهید گرفت.

کویرهایی که ارزش دیدن دارند

اگر تصمیم قطعی خود را گرفته و کویرنوردی را انتخاب کرده اید؛ پس تصمیم بعدی خود یعنی اجاره خودرو را هم قطعی کرده و آن را هم به برنامه های خود اضافه نمایید. کویر یک منطقه بیابانی است و خودروهای مختص به خود را می طلبد. اگر به سراغ مراکز اجاره خودرو با راننده رفته و از آنها بخواهید که بهترین ماشین برای کویرنوردی را به شما معرفی کنند، این کار را برایتان به نحو احسن انجام خواهند داد.

این مراکز، ماشین هایی را در اختیارتان قرار می دهند که از پس همه موانع کویری برآمده و یک سفر راحت و مفرح را برایتان فراهم می کنند. اما آنچه که در ادامه خواهیم گفت، معرفی کویرهایی است که با ماشین اجاره می توانید آنها را فتح کرده و سفر کویری زیبایی را در ذهن خود ثبت کنید:

کویر نوردی با اجاره ماشین

کویر مصر

با اجاره ون برای کویر می توانید یک سفر به یاد ماندنی به کویر مصر داشته باشید. این کویر زیبا و پهناور در استان اصفهان واقع شده و خیلی معروف است. تپه ها و رمل های شنی از بخش های متعلق به این کویر بوده و تجربه ای متفاوت از کویرنوردی را در اختیارتان قرار می دهند. علت اینکه این کویر، به کویر مصر ملقب گشته، این است که حضرت یوسف، زاده مصر در این منطقه اقدام به حفر چاه کرد و از آن پس، نام آن به کویر مصر تغییر یافت. ماسه های نرم و روان، تپه های زرد رنگ و زیبا و لمس نزدیک ستاره ها در شب از ویژگی های بارز این کویر به شمار می آیند.

کویر حلوان

حتما ماشین را برداشته و یک سفر به کویر حلوان را هم انجام دهید. این کویر در شهر طبس واقع شده و طبس هم از توابع استان خراسان جنوبی است. دسترسی به این کویر، خیلی راحت بوده و جاده ای که به کویر حلوان منتهی می گردد هم پر از جاذبه است. پیش از اینکه به این کویر زیبا برسید، نخلستان هایی را خواهید دید که شما را به تماشای خود فرا می خوانند.

کویر ورزنه

کویر ورزنه هم در استان اصفهان واقع شده و پر از جاذبه های طبیعی و دیدنی است. این کویر بی نظیر، لحظات نابی را برایتان خلق کرده و تجربه سفر به آن را هیچگاه از ذهن نخواهید برد. با وزش باد، شن ها به حرکت درآمده و یک منظره خارق العاده را پیش چشمان شما ظاهر می سازند. آسمان در این کویر، آن هم در شب، جلوه دیگری داشته و شما را به جشن ستارگان دعوت می کند. در ضمن در اطراف این کویر هم می توانید نظاره گر قلعه قورتان و تالاب گاوخونی باشید.

اجاره ماشین برای کویرنوردی

کویر حاج علی قلی

برای سفر به کویر، فقط علاقه ذاتی شما کافی نیست. بلکه باید همه شرایط و امکانات برای سفر به آن مهیا باشند. البته همینکه ماشین سالم، قدرتمند و مناسبی را برای مسافرت به این منطقه انتخاب کنید، نصف راه را رفته اید. مابقی یک کوله است که مقداری لباس و خوراکی را می توانید در آن جای دهید. اما یکی دیگر از کویرهایی که با ماشین اجاره می توانید به آن بروید، کویر حاج علی قلی است که در استان سمنان و در شهر دامغان واقع شده است. شما در این کویر زیبا نه تنها می توانید تپه های شنی را به نظاره بنشینید؛ بلکه حوزه باتلاقی و دریاچه نمک را هم به چشم خواهید دید. نمک های بلوری دریاچه نمک به قدری درخشان هستند که نگاهتان را به خود خیره خواهند کرد.

کویر مرنجاب

شهرستان آران و بیدگل واقع در کاشان، این کویر را در دل خود جای داده است. اگر می خواهید دردسر سفرتان زیاد نشود و با خیال راحت به این کویر سفر کنید، پس قید خودروی خودتان را زده و ماشین های اجاره ای را انتخاب کنید. چون این ماشین ها از هر لحاظ بهتر و مطمئن تر بوده و در نتیجه باعث کاهش دردسر خواهند شد. اما بپردازیم به کویر مرنجاب که یکی از کویرهای پرآوازه کشورمان است و مملو از پوشش های گیاهی و جانوری می باشد. تپه ها و رمل های شنی این کویر، شما را غرق در تماشا خواهند کرد.

اجاره ماشین های مناسب برای کویرنوردی

اگر گزینه انتخابی شما اجاره ماشین برای کویرنوردی است، پس باید بدانید که کدام یک از ماشین ها برای این منظور، مناسب تر می باشند. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ماشین سانگ یانگ موسو

با کرایه ماشین سانگ یانگ موسو تمام کویرهای ایران را به راحتی فتح کنید؛ چون این ماشین، موتور پرقدرتی داشته و با اتاق های بزرگ خود، فضای کافی را در اختیارتان قرار می دهد.

  • ماشین نیسان رونیز

نیسان رونیز یک ماشین مطمئن برای تورهای کویری محسوب می شود. این ماشین علاوه بر اینکه کابین های راحتی دارد؛ نرم کار کرده و لذت رانندگی در کویر را دو چندان می سازد.

  • ماشین سردار

یک ماشین پرقدرت است که خیلی از آفرود بازان هم آن را انتخاب می کنند. این ماشین، امنیت بالایی داشته و دچار واژگونی نخواهد شد.

  • ماشین شورلت بلیزر

مدل های قدیمی این ماشین، هنوز هم در ایران برای کویرنوردی استفاده می شوند. این ماشین هم قدرت فوق العاده ای داشته و هشت سیلندر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر وخواندن ادامه ان مقاله به سایت الوون مراجعه نمایید.

  • جیپ

خیلی ها برای کویرنوردی، جیپ را انتخاب می کنند. البته پیش از اجاره ماشین جیپ باید بدانید که مدل های متنوعی از آن وجود داشته و هر یک برای کویر گردی، ایده آل می باشند. مدل هایی مثل: جیپ کا ام، جیپ آهو و جیپ شهباز.