سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات ضروری هنگام خرید خودرو اقساطی از سایت های اینترنتی

  • بازار خودروها انواع گوناگونی از خودروهای جدید و کارکرده‌ای را برای خریداران فراهم می‌کند. اما در شرایط کنونی ایران و وضعیت تورم و قدرت خرید پایین مردم اکثر خانواده ها شرایط خرید خودرو به صورت نقدی را ندارند. به همین دلیل، خرید خودرو به صورت قسطی گزینه‌ای مناسب می‌باشد که به افراد اجازه می‌دهد خودروی مورد نظر خود را با پرداخت اقساط ماهیانه تهیه کنند. در این مقاله، نکات مهمی را که هنگام خرید خودرو به صورت قسطی باید در نظر گرفت، بررسی خواهیم کرد.

1- مزایای خرید خودرو اقساطی

خرید خودرو به صورت قسطی برای افراد بسیاری مزایا و فوایدی دارد. این روش خرید افراد را قادر می‌سازد که خودرویی را که برایشان الزامی است به راحتی تهیه کنند و نیاز به پرداخت یکجا مبلغ کل را نداشته باشند. همچنین، خرید خودرو به صورت قسطی به افراد امکان می‌دهد تا نقدینگی خود را بهتر مدیریت کنند و از ماشین مورد نظر خود لذت ببرند.

در مقاله راهنمای خرید خودرو مناسب به نکات مهمی برای انتخاب خودرو مناسب شما پرداخته ایم.

2- نکات مهم قبل از خرید خودرو به صورت اقساطی چیست ؟

قبل از خرید خودرو به صورت قسطی، برخی از عوامل را باید در نظر گرفت تا از درستی تصمیم خود مطمئن شویم.

  • ثبات مالی

ثبات مالی یکی از مهم ترین شرایطی می باشد که شما باید قبل از خرید خودرو به صورت اقساطی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر شرایط کاری شما وضعیت متعادلی ندارد و ممکن است ماه های آینده درآمد کافی نداشته باشید بهتر است سمت خرید اقساطی نروید. در خرید اقساطی شما باید این اطمینان را به فروشنده بدهید که می توانید اقساط ماهیانه را پرداخت کنید که این امر معمولا با گرفتن گردش مالی و یا تایید بانک فراهم می شود.

  • نرخ سود خرید اقساطی

شرکت های فروش اقساطی خودرو معمولا سودی را از شما دریافت می کنند و مبلغ نهایی ماشین مقداری بالاتر از خرید نقدی آن می باشد. با این حال با توجه به وضعیت تورم در کشور ما باز هم به نفع شما می باشد که خودرو خود را به صور اقساطی خریداری کنید.

  • مبلغ پیش پرداخت

مبلغی که به عوان پیش پرداخت، پرداخت می شود تاثیر بسیاری در مبلغ نهایی خودرو دارد. بررسی شرایط پرداخت پیش پرداخت به شما کمک می کند تا در پرداخت اقساط خود راحت تر عمل کنید.

  • مدت زمان اقساط

مدت زمان اقساط شما نیز ارتباط مستقیمی با میزان سود پرداختی شما دارد. به این صورت که هرچه مدت زمان اقساط شما طولانی تر باشد مقدار سود پرداختی شما نیز بیشتر خواهد شد. پس در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط خود مدت زمان کوتاه تری را برای پرداخت اقساط در نظر بگیرید تا سود پرداختی کمتری را متحمل شوید.

  • میزان مبلغ اقساط ماهیانه

میزان اقساط ماهیانه باید به گونه ای باشد که به راحتی توان پرداخت آن را داشته باشید. هنگام خرید خودرو به صورت قسطبی حتما به این نکته توجه کنید تا اقساط بیش از حد از توان پرداخت ماهیانه خود را قبول نکنید. 

مطمئن شوید که می‌توانید این قسط‌ها را به راحتی پرداخت کنید و همچنین با دقت نرخ سود و هزینه‌های دیگر را در نظر بگیرید.

3- انتخاب خودرو صحیح

انتخاب خودروی مناسب نیز از جمله مواردی است که باید قبل از خرید خودرو به صورت قسطی در نظر گرفته شود. نیاز‌ها و خواسته‌های خود را مشخص کنید و با تحقیق و مقایسه انواع خودروها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

4- قوانین و شرایط قرارداد

قبل از امضای قرار داد حتما قوانین و شرایط عقد نامه را مطالعه کنید و شرایط را کامل بسنجید. قراداد را خوب مطالعه کنید و تمام بند ها و شرایط آن را کامل درک کنید و در نظر داشته باشید. مواردی از جمله فسخ قرارداد، مبلغ پیش پرداخت، مبلغ اقساط ماهیانه را کامل مطالعه کنید و هرگونه بحثی در مورد آن دارید و یا می خواهید تغییری در قرارداد اعمال کنید، حتما قبل از امضای قرارداد آن را لحاظ کنید.

5- بررسی شرایط بازپرداخت

گزینه های بازپرداخت نیز باید به دقت بررسی شود.

  1. پرداخت سریع تر از زمان ممکن: اگر امکان پرداخت سریع تر از زمان ممکن و قرارداد ماهیانه وجود داشته باشد حتما این مورد را در قرارداد خود ذکر کنید تا در این صورت میزان سود پرداختی نهایی کمتر خواهد شد.

  2. عدم پرداخت به موقع اقساط: عدم پرداخت به موقع اقساط باعث ضرر و زیان شما می شود اطمینان حاصل کنید که توانایی پرداخت به موقع اقساط را دارید.

6- تحقیق در مورد شرکت فروش اقساطی

حتما متوجه هستید که در بازار شرکت های مختلفی برای فروش اقساطی خودرو وجود دارد. قبل از اقدام به خرید حتما در مورد شرکت های مختلف تحقیق کرده و شرایط و قوانین هر شرکت را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. تا متوجه شوید کدام شرکت شرایط مناسب تری با توجه به میزان بودجه ی شما دارند.

7- اهمیت بیمه خودرو

بیمه خودرو از جمله موارد ضروری می باشد که هنگام خرید خودرو باید به آن توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که خودروی شما بیمه شده است تا در مواقع ناگهانی از هزینه‌های بالای تعمیرات و جریمه‌ها جلوگیری شود.

8- گارانتی خودرو 

امروزه شرایط خودرو های صفر بگونه ای شده است که بعد از یک ماه معمولا خودرو ها خرابی هایی را تجربه می کنند که باید بلافاصله به نمایندگی مراجعه کنین تا ایراد خودرو بررسی و رفع شود. به همین علت توجه داشته باشید که خودروی شما حتما گارانتی داشه باشد.

9- شرایط سند خودرو 

توجه داشته باشید که خرید خودرو به صورت اقساطی سند به نام شما زده نمی شود به همین علت شما توانایی فروش ماشین تا زمان اتمام مبلغ اقساط را نخواهید داشت این موضوع نیز هنگام خرید خودرو به صورت اقساطی در نظر داشته باشید

اگر قصد خرید اقساطی خودرو های سایپا را دارید می توانید به این صفحه از سایت etsaipa مراجعه و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید.