سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا یخچال سامسونگ برفک می زند؟

هزینه تعمیر یخچال سامسونگ در محل

هزینه تعمیر یخچال سامسونگ در مجموعه عصریخ بر اساس تعرفه مصوب اتحادیه تهران محاسبه می شود. این مرکز خدمات تعمیر یخچال سامسونگ را در منزل ارائه می دهد. به این معنی که هزینه تعمیرات در محل به دلیل حذف هزینه های حمل یخچال کاهش می یابد. تعمیر در محل از احتمال آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می کند و به مشتری این امکان را می دهد تا با نظارت بر روند کار شاهد اقدامات انجام شده بر روی یخچال خود باشد.

میزان آسیب دیدگی یخچال، نوع قطعه معیوب، مدل یخچال فریزر یا ساید بای ساید سامسونگ، مدت زمان گارانتی و ... می توانند بر تعیین هزینه نهایی تعمیرات یخچال سامسونگ تاثیرگذار باشند. اما به طور کلی می توان گفت هزینه تعمیرات یخچال در محل بدون احتساب هزینه قطعه، در بازه 120 تا 950 هزار تومان قرار دارد.

لازم به ذکر است که استفاده از قطعات تقلبی و بی کیفیت برای تعمیرات یخچال، اگرچه موجب کاهش هزینه های تعمیر می شود، اما طی مدت زمان کوتاهی مجددا خراب شده و یا باعث آسیب دیدگی بیشتر یخچال شما خواهد شد. مجموعه آی پی امداد برای تعمیر یخچال فریزر سامسونگ شما از قطعات فابریک با مناسب ترین هزینه استفاده می کند.

مشتریان خدمات یخچال سامسونگ توجه داشته باشید که به دلیل عدم عیب یابی مشکل یخچال سامسونگ و همچنین عدم حضور تعمیرکار در محل شما نمیتوانیم عدد دقیقی برای هزینه تعمیرات اعلام نماییم. اما در ادامه میتوانید جدول هزینه تقریبی یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ را مشاهده نمایید.

خدمات یخچال سامسونگ که توسط تعمیرکار عصریخ ارائه می شود

اگر یخچال سامسونگ شما ارور می دهد، موتور آن صدا می دهد، روشن نمی شود، نیاز به شارژ گاز دارد، یخساز آن کار نمی کند، لاستیک دور درب باید تعویض شود یا هر مشکل دیگری که دارد، می توانید با تعمیرات یخچال سامسونگ در مشهد در ارتباط باشید تا بهترین خدمات را تجربه نمایید.

در ادامه به معرفی انواع خدمات یخچال سامسونگ که در مرکز تعمیرات آی پی امداد ارائه میشود، میپردازیم.

رفع ارور یخچال

در یخچال های جدید، بخشی به نام برد وجود دارد که عملیات عیب یابی هوشمند را انجام می دهد. یخچال هایی که دارای برد هستند، یک صفحه نمایشگر بر روی درب آن‌ها قرار دارد که یکسری علائم و هشدارها را به کاربر گزارش می دهد. برد دستگاه وظیفه برقراری ارتباط بین بخش های مختلف را بر عهده دارد. هنگامی که یکی از بخش های دستگاه دچار مشکل شود، این مشکل به صورت یک کد خطا بر روی نمایشگر ظاهر می شود. در مقاله ارور یخچال سامسونگ می توانید با این ارورها بیشتر آشنا شوید. برخی از این خطاها بیانگر ایرادی اساسی در دستگاه هستند و شما با مطالعه این مقاله می توانید تشخیص بدهید که خطای ایجاد شده مربوط به چه بخشی است. سپس برای تعمیر آن سریعاً با نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس حاصل کنید.

شارژ گاز یخچال

این مشکل به ندرت رخ می دهد. کاهش شارژ گاز یخچال، علت سرد نکردن یخچال است. جابجایی نامناسب یخچال، وجود نشتی در محفظه گاز و سپری شدن سال‌های طولانی از عمر یخچال دلایلی هستند که موجب کم شدن گاز یخچال می شوند. در این صورت باید برای شارژ گاز یخچال سامسونگ اقدام کنید.

 

شارژ گاز کاری نیست که بتوانید خودتان شخصاً انجام دهید؛ زیرا متخصص باید با فشارسنج میزان گاز لازم و همچنین نوع گاز یخچال شما را تشخیص دهد. سپس با تجهیزاتی که در اختیار دارد، اقدام به شارژ گاز یخچال کند. در یخچال دو نوع گاز R134 و R600 استفاده می شود. در یخچال های سامسونگ اغلب از گاز R600 استفاده می شود که راندمان بالاتری دارد. قیمت این گاز نیز بالاتر است. پس برای در نظر گرفتن هزینه شارژ گاز، تعمیرکار باید میزان شارژ موردنیاز، عدم نشتی در محفظه، نوع گاز مورد استفاده را بررسی و سپس هزینه شارژ گاز را اعلام کند.

تعمیر و تعویض کمپرسور

موتور یخچال یکی از اصلی ترین قطعات این دستگاه است که در صورت بروز هرگونه خرابی در کارکرد آن، سرمای یخچال کاهش پیدا کرده و به دستگاه فشار زیادی وارد خواهد شد. در صورتی که هرگونه ایراد در عملکرد موتور یخچال نادیده گرفته شود، ممکن است موجب نیم سوز شدن این قطعه و از کار افتادن یخچال شود. از این رو بهتر است در این شرایط برای تعمیر یا تعویض موتور یخچال سامسونگ خود از تکنسین های مجرب و متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

تعویض فیلتر آب

فیلتر آب وظیفه عبور آب از صافی های تصفیه را بر عهده دارد که سبب می شود آبی با طعم مطلوب در اختیار شما قرار بگیرد. با توجه به میزان استفاده این فیلترها، باید هر 6 الی 8 ماه یکبار تعویض شوند. هنگامی که عمل یخسازی به خوبی انجام نشده یا آب به آرامی از دیسپنسر خارج می شود، نشان دهنده رسیدن زمان تعویض فیلتر یخچال سامسونگ است. البته در بسیاری از یخچال ها هنگامی که فیلتر نیاز به تعویض پیدا می کند، ارور مربوط به فیلتر آب بر روی صفحه نمایش شروع به چشمک زدن خواهد کرد.

 

فیلتر آب یخچال دارای برندهای مختلف است که به صورت اصل و تقلبی در بازار به فروش می رسند. برای اطمینان از خرید محصول اورجینال، پیشنهاد می‌کنیم فیلتر آب را از نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ خریداری کنید.

تعویض فن موتور (کمپرسور)

خرابی فن موتور یکی از دلایل اصلی صدا دادن یخچال است. وقتی فن موتور دچار خرابی باشد، صدا تولید می کند یا کار نکردن آن موجب افزایش دمای کمپرسور می شود. افزایش بیش از حد دمای کمپرسور نیز ممکن است موجب سوختن موتور یخچال شود. پس بسیار مهم است که فن های یخچال در سلامت کامل باشند. سلامت فن موتور یکی از مواردی است که تعمیرکار یخچال در هنگام سرویس یخچال بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر و تعویض فن یخچال سامسونگ می کند.

 

تعمیر قطعات دیفراست

دیفراست یا یخ زدایی فرآیندی است که طی آن یخ های ایجاد شده بر روی اوپراتور به کمک هیتر یا المنت ذوب می شوند. سیستم دیفراست شامل قطعات متعددی است که در صورت خرابی هریک از آن‌ها عمل یخ زدایی به خوبی انجام نمی شود. تعمیرکار آی پی امداد ابتدا با بررسی تک به تک قطعات دیفراست سلامت آن‌ها را چک می کند و در صورت تشخیص ایراد در یکی از آن‌ها، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده می کند. دیفراست شامل قطعات زیر است:

  • هیتر یا المنت
  • اوپراتور
  • فن اوپراتور
  • سنسور
  • ترمودیسک
  • ترموفیوز

 

تعمیر یخساز یخچال

یخساز همانطور که از نام آن پیداست، وظیفه تولید یخ را بر عهده دارد. یخساز به شکل های مختلفی دچار خرابی می شود. این موارد شامل:

  • عدم یخسازی
  • چسبیدن یخ ها به یکدیگر
  • عدم رسیدن یخ به یخساز
  • تولید صدای زیاد توسط یخساز
  • خرابی جک بالابر یخساز
  • سوختن موتور یخساز

در این شرایط تعمیرکار آی پی امداد تمامی مواردی که در سیستم یخسازی دخیل هستند از شلنگ ورودی آب گرفته تا برد و... را بررسی می کند و در صورت وجود مشکل به تعمیر یخساز یخچال سامسونگ می پردازد.

تعمیر یا تعویض برد یخچال

برد یخچال یک قطعه اصلی در دستگاه است. این قطعه وظیفه عیب یابی و گزارش آن به کاربر را بر عهده دارد و خود نیز هماهنگی بین بخش های مختلف را انجام می دهد. در صورت خرابی برد، به دلیل اینکه ارتباط بخش های مختلف از بین می رود، سایر بخش ها نیز دچار خرابی می شوند. پس تشخیص خراب بودن برد و تعمیر سریع آن بسیار مهم و ضروری است. تعمیرکار آی پی امداد ابتدا با تست قطعات مختلف سلامت برد را بررسی کرده و در صورت لزوم با تعویض قطعات مختلف، آن را تعمیر می کند. اما در مواردی خاص مانند سوختن بیش از 50 درصد برد، آسیب فیزیکی شدید و سوختن AC مرکزی، به ناچار باید برای تعویض برد اقدام شود.

تعمیر درب یخچال

درب یخچال هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ حفظ سرمای تولید شده دارای اهمیت است. هنگامی که به دلیل پوسیدگی یا زنگ زدگی درب یخچال دچار خرابی می شود، اغلب تعمیرگاه های یخچال، پیشنهاد تعویض آن را می دهند. اما آی پی امداد با تجهیزاتی که در اختیار دارد، درب یخچال های فرسوده را نیز تا حد زیادی تعمیر می کند و تنها در زمانی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد، تعویض آن را به کاربر پیشنهاد می دهد.

تعویض لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب بخشی است که اگر سالم نباشد، مشکلات زیادی را در یخچال ایجاد می کند. هنگام پوسیدگی لاستیک دور درب، هوای درون یخچال خارج شده و دمای داخلی یخچال افزایش می یابد. سپس موتور برای جبران سرما مدام کار می کند. می توان گفت لاستیک دور درب یکی از مهم ترین دلایل اتومات نکردن یخچال است. پس در هنگام مشاهده هرگونه خرابی در لاستیک دور درب برای تعمیر آن اقدام کنید.

نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در تهران

متقاضیان خدمات در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران می توانند در هر زمان برای تعمیرات یخچال سامسونگ خود از طریق مجموعه آی پی امداد اقدام کنند. نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ در آی پی امداد شعبه های مختلفی را در سراسر تهران راه اندازی کرده است. به همین منظور این مرکز، خدمات یخچال سامسونگ را در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود ارائه می دهد. برای استفاده از خدمات نمایندگی یخچال سامسونگ در تهران کافی است با شماره تماس بگیرید تا تعمیرکار مربوطه در کمترین زمان ممکن برای عیب یابی و تعمیر یخچال در محل شما حاضر شود.

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در یخچال های سامسونگ رخ می دهد، سرد نکردن آن است که در ادامه به بررسی علت بروز این مشکل پرداخته ایم:

  • ممکن است درجه یخچال به درستی تنظیم نشده باشد.
  • در صورتی که یخچال با مشکل نشتی یا کمبود گاز مواجه شده باشد نیز این مشکل رخ می دهد.
  • چنانچه کمپرسور یخچال یا رله آن خراب شده باشد، شاهد سرد نشدن آن خواهید بود.
  • یکی دیگر از عوامل موثر در بروز این مشکل از کار افتادن فن می باشد.

در صورتی که با مشکل سرد نشدن یخچال سامسونگ خود مواجه شدید، بهتر است برای رفع آن از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

چرا یخچال سامسونگ برفک می زند؟

چنانچه با مشکل برفک زدن یخچال سامسونگ خود مواجه شده اید، می توانید از موارد زیر برای بررسی علت بروز مشکل کمک بگیرید:

  • در صورت بروز خرابی در هریک از قطعات دیفراست نظیر المنت، سنسور، برد و ... یخچال دچار برفک زدگی خواهد شد.
  • اگر لاستیک درب یخچال دچار فرسودگی شده باشد، هوای گرم وارد دستگاه شده و موجب ایجاد برفک می شود.
  • بروز خرابی در ترموستات یخچال موجب کارکرد یکسره دستگاه و در نهایت ایجاد یخ زدگی خواهد شد.
  • اگر درین یا فاضلاب یخچال دچار گرفتگی شده باشد، شاهد ایجاد برفک در دستگاه خواهید بود.
  • در صورتی که قادر به عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود نیستید، می توانید با نمایندگی مجاز آی پی امداد تماس بگیرید.

علت صدای یخچال سامسونگ

ممکن است شما نیز با سروصدای غیرعادی یخچال سامسونگ خود مواجه شده و به دنبال بررسی علت آن باشید. در ادامه به بررسی این دلایل پرداخته ایم:

  • در شرایطی که یخچال شما به درستی تراز نشده باشد، در حین کارکرد آن صداهایی ایجاد خواهد شد.
  • ممکن است این صدا مربوط به فن دستگاه باشد که در صورت خرابی یا شکستگی پره های فن رخ می دهد.
  • در برخی مواقع ممکن است این صدا مربوط به رفت و برگشت گاز درون لوله ها یا عملیات یخزدایی یخچال باشد.
  • همچنین اگر یخچال سامسونگ شما تراز نباشد، هنگام کارکرد موتور باعث ایجاد صدا میشود.
  • محکم نبودن پایه های موتور نیز باعث ایجاد صدا در یخچال سامسونگ میشود.

چرا یخساز یخچال سامسونگ یخ نمیسازد؟

اگر شما نیز با مشکل یخ نساختن یخساز یخچال سامسونگ خود مواجه شده اید، می توانید دلایل بروز مشکل را در ادامه بررسی نمایید:

  • یکی از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل، عدم وجود سرمای کافی برای ایجاد یخ در یخساز است که مربوط به تنظیمات دما می باشد.
  • همچنین ممکن است آب به اندازه کافی وارد یخساز نشده و این بخش قادر به تشکیل یخ نباشد.
  • خراب شدن ترموستات قالب یخساز نیز از دیگر مواردی است که منجر به یخ نساختن یخچال خواهد شد.
  • همچنین لازم است برد کنترل دیسپنسر و مدول یخساز نیز توسط تعمیرکار متخصص آی پی امداد بررسی شود.

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ

یخ زدن مواد غذایی درون یخچال سامسونگ ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • تنظیم نبودن دمای یخچال اصلی ترین دلیل بروز این مشکل است که نیاز به بررسی و تنظیمات صحیح دارد.
  • بروز هرگونه خرابی در ترموستات نیز باعث یخ زدگی مواد غذایی داخل یخچال خواهد شد.
  • همچنین ممکن است برد الکترونیکی یخچال دچار مشکل شده باشد که نیاز به عیب یابی خواهد داشت.
  • در صورتی که مواد غذایی را در مقابل فن داخلی یخچال قرار داده باشید، این مشکل رخ خواهد داد.

از آنجایی که رفع مشکلات یخچال امری تخصصی است، بهتر است این کار را به تعمیرکاران مجرب آی پی امداد بسپارید.

چرا آب از یخچال سامسونگ نشت می کند؟

در صورتی که آب از یخچال سامسونگ شما نشت می کند، برای بررسی و رفع مشکل دستگاه خود می توانید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • چنانچه مسیر تخلیه یا درین یخچال شما مسدود شده باشد، آب از دستگاه نشت پیدا خواهد کرد.
  • ممکن است علت بروز این مشکل مربوط به خرابی شیر ورودی آب یخچال باشد.
  • در برخی مواقع بروز خرابی در هریک از بخش های آبسردکن یا یخساز می تواند موجب نشت آب از یخچال شود.
  • همچنین ممکن است نشت آب مربوط به پر شدن سینی تخلیه روی موتور باشد که باید بررسی شود.

برای عیب یابی و تعمیرات یخچال سامسونگ در مشهد خود می توانید از طریق شماره  با مرکز تعمیرات آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

در صورتی که پس از لمس بدنه یا دیواره یخچال سامسونگ خود متوجه داغ بودن بیش از حد آن شده اید، می توانید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • چنانچه فاصله یخچال با دیوار پشت بیش از اندازه کم باشد، هوا به خوبی به گردش درنیامده و منجر به داغ شدن بدنه دستگاه خواهد شد.
  • ممکن است کندانسور یخچال در اثر تجمع زیاد گرد و غبار دچار کثیفی شده باشد که باعث گرم شدن دستگاه خواهد شد.
  • در صورت کمبود گاز یا خرابی هریک از بخش ها به یخچال فشار زیادی وارد شده و موجب داغ شدن آن می شود.