سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای سفارش ساخت انیمیشن به چه کسی مراجعه کنیم ؟

حوزه انیمیشن پس از ظهور سینما به عنوان هنر هشتم به جود آمد؛ فکر ساخت انیمیشن از زمانی مطرح شد که افرادی که در زمینه ساخت فیلم های سینمایی و تلویزیونی فعالیت داشتند، خواستند جهان گسترده و بی نهایتِ، ذهن و تصورات خود را به نمایش بکشند. آن ها با در کنار هم گذاشتن نقاشی های متعدد توانستند تصاویر متحرک بسازند و این نحوه ساخت فیلم را ” انیمیشن ” نامیدند؛ انیمیشین امروزه به عنوان یک صنعت سودآور شناخته می شود.

هنر انیمیشن سازی از سال 1336 وارد ایران شد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین و پرکاربردترین حوزه های هنرهای تصویری رشد چشمگیری داشته است. انیمیشن سازی در جنبه های مختلفی مانند تیزرهای تبلیغاتی، برنامه های علمی آموزشی، جلوه های ویژه یا انیمیشن ترکیب شده با فیلم، ساخت انیمیشن برای سرگرمی کودکان و نوجوانان، ساخت محیط های شبیه سازی شدهى واقعی، ساخت بازی های کامپیوتری و…. کاربرد دارد.

انیمیشن سازی چیست؟

پویانمایی یا همان انیمیشن (Animation ) نشان دادن تصاویر متحرک به هر صورت و به هر شکل را گویند. بعبارتی فرایند ایجاد  تصاویر متحرک بوسیله نمایش سریع یک سلسله از تصاویر ثابت است که تفاوت جزئی با هم دارند. در واقع انیمیشن  شاخه ای از سینما است که شامل هنرهای مختلفی مانند سینما، نقاشی و آهنگ برای ساخت یک فیلم  می باشد.  به هنرمندانی که در زمینه ساخت انیمیشن تخصص دارند، انیماتور گویند.

روش های متنوعی برای ساخت انیمیشن وجود دارد؛ یکی از رایج ترین روش ها استفاده از کامپیوتر است. انیمیشن های کامپیوتری با استفاده از نرم افزارهای خاصی مانند Maya 3Dmax و بسیاری از نرم افزارهای دیگر ساخته می شوند که معمولاً هر کدام کاربرد و مزیت خاصی نسبت به سایر نرم افزارها دارند. برای نمایش انیمیشن، از  ابزارهایی مانند دوربین دیجیتالی، کامپیوتر یا پروژکتور و سایر تکنولوژی های جدیدی استفاده می شود.

در این مقاله قصد داریم دوره آموزشی انیمیشن سازی و انواع انیمیشن را برای شما معرفی کنیم.برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی به تیم حرفه ای پارت انیمیشن مراجعه کنید

 

انواع تکنیک های انیمیشن سازی (شناخت انواع انیمیشن ها)

همانطور که می دانید انیمیشن در قسمت های مختلفی مانند فیلم کوتاه، فیلم بلند، موشن گرافیک، جلوه های سینمایی و … استفاده می شود که در این مقاله به شرح تکنیک های مختلف انیمیشن می پردازیم.

1.ساخت انیمیشن با عکس

از سوژه متحرک، عکس های متوالی گرفته می شود و با انتخاب آنها و تغییرات دیگر، عکس ها بریده می شوند و سپس روی پس زمینه که ممکن است عکس یا نقاشی باشد، قرار گرفته و فیلمبرداری می شود؛ گاهی به جای عکس از فتوکپی نیز استفاده شود.

2.ساخت انیمیشن بدون دوربین

3.یکی از ساده ترین و ارزان ترین متدهای ساخت یک فیلم انیمیشن، ساخت انیمیشن بدون دوربین می باشد؛ زیرا امکان ساخت فیلم با استفاده از نوار فیلم خام، بدون استفاده از دوربین وجود دارد.

4.ساخت انیمیشن با بریده مقوا (کات اوت)

کاراکتر انیمیشن با برش های مقوایی ساخته و کنار هم گذاشته می شود و گاهی به صورت (Collage) ساخته می شود؛ یعنی با برش مواد دیگر مانند پارچه، نخ، کاموا و کاغذهای مختلف و یا روزنامه یا عکس و … شکل می گیرد. در نهایت فریم به فریم زیر دوربین حرکت حرکت داده و فیلمبرداری می شود.

5. پیکسیلیشن یا زنده نمایی

در این روش کاراکتر انیمیشن به عنوان بازیگر اصلی است؛ قسمت هایی از حرکت کاراکتر را انتخاب و چند فریم فیلمبرداری می شود. در نتیجه حرکت منقطع بازیگر با سرعت های متفاوت و متناسب با موضوع فیلم را ایجاد می کند.

6.انیمیشن کامپیوتری دو بعدی و یا سه بعدی

در تکنیک انیمیشن سازی 3D با فیلمبرداری تک فریم از کاراکتر های عروسکی یا هر کاراکتر سه بعدی دیگر ساخته می شود. در واقع از هر حرکت عروسک هایی که دارای مفاصل انعطاف پذیر هستند، یک یا دو فریم فیلم گرفته می شود.

7.انیمیشن روی طلق

در این روش انیمیشن سازی، طرح ها  روی طلق اجرا و رنگ آمیزی می شوند و سپس روی پس زمینه قرار می گیرند؛ معمولاً از هر تصویر دو فریم فیلمبرداری می شود. تعداد فریم های هر تصویر با توجه به موضوع و نوع حرکت قابل تغییر است؛ برای مثال می توان به فیلم های والت دیزنی (آدم برفی) اشاره کرد.