سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید روتختی نوزاد برای سیسمونی

اگر به سراغ خواندن این مطلب آمده‌­اید یعنی با حساسیت­‌های خرید یک روتختی مناسب برای نوزاد و کودک خود آشنا هستید، چرا که نوزادان زمان زیادی را در خواب سپری می­‌کنند و با آن پوست لطیف و حساس، بیشترین تماس را با ملحفه، پتو و روتختی خود دارند. پس لازم است که هنگام خرید روتختی نوزاد و تکمیل سیسمونی به نکات زیر توجه نمایید:

جنس روتختی نوزاد

اولین نکته‌­ای که برای خرید هر قطعه از سیسمونی برای نوزاد باید به آن توجه نمایید جنس و کیفیت آن­ها می‌­باشد، به طور خاص جنس روتختی نوزاد حتماً باید از پارچه صد در صد نخ پنبه و ضدحساسیت بوده و کیفیت پارچه باید به قدری بالا باشد که با شستن در دمای بالا (مثلا 60 درجه سانتی­گراد در ماشین لباسشویی) و در دفعات زیاد از کیفیت آن کاسته نشده و اتفاقی برای لطافت پارچه، رنگ و طرح آن نیفتد.

اجزای روتختی نوزاد

روتختی نوزاد می­تواند در تعداد تکه‌­ها متفاوت باشد، ولی یک روتختی نوزاد استاندارد دارای تکه‌­های زیر می‌باشد که انواع طرح­‌های آن در فروشگاه اینترنتی کارتزبیبی موجود و قابل سفارش می­باشد:

روتختی کودک 8 تکه که شامل:

  1. 3 عدد بامپر یا همان گاردهایی که به نرده­های محافظ تخت نوزاد در طرفین تخت بسته شده تا از صدمه دیدن کودک در هنگام خواب جلوگیری نماید.
  2. 1 عدد لحاف نوزاد
  3. 1 عدد ملحفه کشدار در سایز استاندارد برای تخت نوزاد
  4. 1 عدد بالش سایز نوزاد (30*40 سانتی متر)
  5. 1 عدد روبالشی مناسب با بالش
  6. 1 عدد رو کوسنی

روتختی 11 تکه نوزاد که شامل:

  1. 3 عدد بامپر یا همان گاردهایی که به نرده­های محافظ تخت نوزاد بسته می­شود.
  2. 1 عدد لحاف
  3. 1 عدد ملحفه کشدار ساده در سایز استاندارد برای تخت نوزاد
  4. 1 عدد ملحفه کشدار دارای طرح دلخواه شما
  5. 1 عدد بالش سایز نوزاد (30*40)
  6. 2 عدد روبالشی مناسب با بالش
  7. 2 عدد رو کوسنی

سایز روتختی نوزاد

سایزهای استاندارد تخت نوزاد 130*70 و 135*70 و در مواردی که از تخت­های بزرگ شونده (منظور تخت­هایی­ است که با اسم تخت نوزاد-نوجوان شناخته شده و با برداشتن قسمت تخت نوازد قابل تبدیل به یک تخت نوجوان، میزتحریر، کمد و یا دراور می­باشد) استفاده می­کنید سایز اینگونه تخت­ها معمولاً 80*180 می­باشد ولی در هرصورت شما باید از روتختی نوزادی 100*150 استفاده کنید، پس نگران سایز روتختی استاندارد نباشید.

یکی از ویژگی‌­های سرویس نوزاد-نوجوان بامبینو این است که علیرغم تنوع مدل­‌ها و سایزهای متفاوت تخت‌­ها، داخل همه آن­ها می­توان از تشک نوزاد استاندارد یعنی سایز 130*70 استفاده نمود.

انتخاب بهترین روتختی نوزاد

بعد از خواندن و توجه به اصلی­‌ترین نکات خرید روتختی نوزاد، به مسائل جانبی و سلیقه­‌ای آن می­پردازیم. قبل از خرید سیسمونی نوزاد بهتر است از جنسیت فرزند خود آگاه شوید تا بتوانید بهترین و مناسب­ترین طرح و رنگ نوزادی را برای اتاق او انتخاب نمایید. به علاوه بهتر است رنگ­هایی که برای نوزاد انتخاب می­کنید علاوه بر شاد بودن، دارای طیفی ملایم باشد تا مخل آسایش کودک شما نگردد؛ چرا که نوزادان زمان زیادی را یا در خواب هستند و یا در حال شیر خوردن که در هر دو صورت بهتر است آرامش آن­ها حفظ گردد، ولی هنگامی که کودک شما بزرگ­تر شد، بهتر است در اتاق کودک (مانند رنگ دیوارها، رنگ پرده اتاق خواب و …) و وسایل اتاق کودکتان (شلف­‌های دیواری و تزئینی، روتختی کودک و …) از رنگ­هایی با تم شاد استفاده نمایید، چرا که رنگ­ها می­توانند تأثیرات بسزایی بر کودکان از جمله کمک به رشد احساسات، یافتن اعتماد به نفس کافی، احساس شادی، آرامش، تمرکز و غیره داشته باشند. پس با استفاده از رنگ‌­ها شما می­‌توانید کودکی باهوش، شاد، سالم و اجتماعی داشته باشید.

بهترین جنس پارچه برای روتختی نوزاد چیست؟

خرید روتختی نوزاد

همان‌طور که می‌دانیم پوست نوزادان بسیارحساس است، بنابراین هنگام انتخاب وسایل پوشیدنی یا خواب نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد. یک قانون کلی این است که از پارچه‌های تهیه شده از الیاف طبیعی مانند پارچه کتان و پنبه ارگانیک، بیش از هر الیاف مصنوعی استفاده کنید. پارچه‌های تهیه شده از الیاف طبیعی دارای خصوصیات عالی و باورنکردنی هستند. پارچه کتانی و پنبه به دلیل قابلیت جذب رطوبت و تنفس(عبور جریان هوا) شناخته شده‌اند، به این معنی که کودک شما خوابی راحت و بدون تعریق خواهد داشت.

روتختی‌ ارگانیک: پارچه‌هایی از جنس الیاف پنبه یا بامبو و با بافتی ساده هستند که به تازه‌گی وارد بازار شده‌اند. این نمونه از روتختی بادوام، با قابلیت عبور هوا، نرم و همچنین مراقبت از آن آسان و کاملاً مقرون ‌به‌صرفه است. برای نوزادان و کودکانی که مشکل تنفسی دارند انتخاب بسیار مناسبی است و از طرفی دیگر فقط این روتختی‌ها در فروشگاه‌های معتبر در دسترس هستند. پنبه ارگانیک بهترین انتخاب برای انسان‌ها و محیط‌ زیست است، چراکه در هیچ مرحله‌ای از تولید آن خطری سلامتی انسان را تهدید نمی‌کند.

روتختی کتانی: از فیبر و الیاف ساقه‌ی گیاه کتان که گیاهی گلدار است تهیه می‌شود. این پارچه به خاطر مواد طبیعی تشکیل‌دهنده‌اش بسیار بادوام، انعطاف‌پذیر، جذب رطوبت بالا و خنک، بسیار دوست داشتنی است و طرفداران زیادی را در طول قرن‌ها و در سراسر جهان به دست آورده است. روتختی های نخی جزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین نوع روتختی‌ها هستند. ست روتختی نوزاد در فصل تابستان و یا آب وهوای گرم بهتر است که از جنس کتان ونخی باشد. الیاف کتانی نسبتاً ضخیم است و نخ‌های محکم‌تری تولید می کند. به دلیل بافت چروکیده، پارچه کتانی ظاهری زیبا و زنده ایجاد می کند و در بسیاری از فضاهای داخلی به خوبی کار می کند. پارچه‌های کتان تمام ویژگی‌های پارچه‌های پنبه‌ای را دارند، با این تفاوت که زودتر خشک می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است. پارچه‌های کتانی ضد حساسیت است و اجازه نمی‌دهد باکتری‌ها، ریزگردها یا میکروب‌های در تخت نوزاد تجمع پیدا کنند و برای هر کودکی که پوست حساس یا آلرژی دارد، مناسب است.

روتختی پشمی: می تواند گزینه مناسبی برای اتاق کودک در مناطق سردسیر و فصل زمستان باشد. پشم با خاصیت تنظیم حرارتی به کودک شما کمک می‌کند تا دمای بدن خود را ثابت نگه دارد، پشم به طور طبیعی ضد آلرژی است و آن را به یک انتخاب سالم تبدیل می کند. روتختی‌های پشمی مانند پارچه‌های پلی استر چروک نمی‌شوند و شستشوی آنها آسان است.

روتختی پلی استر: این پارچه‌ها می‌توانند حساسیت زا باشند و باعث تحریک پوست شوند. این الیاف در برابر آب مقاوم هستند و رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند. همچنین اجازه جریان هوا را نمی‌دهند و این مسئله برای پوست مضر است، ناسازگاری با محیط زیست از دیگر خصوصیات منفی این پارچه‌ها است. از نکات مثبت این پارچه‌ها می‌توان به بادوام بودن، مقاومت در برابر چین‌وچروک، خشک شدن سریع و روش نگهداری آسان اشاره کرد. اگرچه ممکن است الیاف مصنوعی از لحاظ طرح تنوع بیشتری داشته باشند یا نرم تر به نظر برسند، اما همیشه الویت باید ایجاد احساس خوب و راحتی کودک باشد.

‌‌

خرید بهترین روتختی نوزاد پسرانه و دخترانه در فروشگاه اینترنتی کارتزبیبی

خرید سیسمونی برای کودک تازه متولد شده یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است. بهتر است نگرانی تهیه بهترین سرویس خواب و روتختی کودک را نداشته باشید. فروشگاه آنلاین کارتزبیبی معتبرترین عرضه کننده انواع سرویس خواب نوزادان و کودکان در سراسر ایران است. شما می‌توانید برای خرید کالای خواب مناسب فرزندتان، همین حالا از طریق وبسایت اینترنتی کارتزبیبی اقدام کنید.برای خرید روتختی نوزاد از فروشگاه آنلاین کارتزبیبی اینجا کلیک کنید 

روتختی پسرانه

در تهیه سیسمونی برای نوزاد، معمولا لوازم با رنگ آبی برای نوزادان پسر و برای نوزادان دختر رنگ صورتی را تهیه می‌کنند. این تقسیم‌بندی تقریبا در تمام دنیا به همین صورت است. برای خرید انواع روتختی کودک پسرانه، طیف رنگ آبی، رنگ کرم و خاکستری، ترکیب رنگ مشکی، سفید و .. را نیز می‌توانید انتخاب کنید. همچنین طرح‌های فانتزی، طرح کارتونی ماشین، توپ، فوتبال و .. از مدل‌هایی است که برای پسران بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

رو تختی دخترانه

در هنگام خرید لوازم نوزاد دختر، با تنوع بسیار وسیعی رو‌به‌رو می‌شوید. همانطور که می‌دانید رنگ صورتی، به عنوان نماد لوازم سیسمونی دختر می‌باشد. طیف دیگر رنگ‌های صورتی، سرخابی، حتی رنگ زرد و … را می‌توانید برای نوزاد دختر به کار ببرید. انواع طرح‌های فانتزی، طرح فرشتگان و دخترانه فراوانی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها مدل دلخواه خود را برای خرید انواع رو تختی نوزاد در نظر بگیرید.