سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روپوش کار چیست ؟

روپوش کار

چیزی را که بر تن می‌پوشند را روپوش یا تن‌پوش می‌گویند. روپوش، بدن را از گرما و سرما و دیگر مخاطرات موجود در طبیعت حفظ می‌کند. همچنین می‌تواند برای راحتی، حجب و حیا و نیز برای ایمنی استفاده شود. پوشیدنی‌ها همچنین می‌توانند نشان دهنده? باورهای مذهبی، فرهنگی و دیگر معانی اجتماعی باشند. امروزه در قرن 21 استفاده از پوشاک بیشتر به خاطر راحتی و دیگر استفاده‌های آن است.

وظیفه اصلی روپوش حفاظت از بدن انسان در برابر خطرات احتمالی در محیط مانند:آب و هوا (مانند نور شدید آفتاب، سرما و گرمای بیش از اندازه و بارش برف و باران)، حشرات، مواد شیمیایی زیان آور، سلاح و سایش با مواد زبر و آسیب‌رسان و سایر خطرها است. روپوش در برابر بسیاری از مخاطرات که ممکن است بدن برهنه انسان را زخمی کند، محافظت می‌کند. در پاره‌ای از موارد روپوش محیط را از فردی که پوشاک را پوشیده حفاظت می‌کند (مانند پوشاک ضد عفونی شده? محافظ در اتاق عمل و محیط‌های پزشکی).

انسان‌ها همیشه در حال طراحی کردن پوشاک نوین برای مشکلات عملی خود هستند و دیگر فرق بین پوشاک و وسایل حفاظتی به شکل آشکار مشخص نیست. در این مورد می‌توان به پوشاکی مانند پوشاک فضانوردی، پوشاک زرهی، پوشاک غواصی، مایو، پوشاک حفاظت‌کننده در مقابل نیش زنبور، لباس چرمی موتورسواری و لباس‌های محافظ اشاره کرد.

 در طول تاریخ بسیاری از جوامع به‌طور کامل یا تا قسمتی طرفدار برهنگی بوده‌اند که این یک هنجار فرهنگی به حساب می‌آمد. در دنیای امروز در بیشتر فرهنگ‌ها رفت‌وآمد در مکان‌های همگانی بدون پوشاک یک هنجارشکنی و غیرقابل قبول است. لباسهای اولیه از پوست حیوانات تهیه می‌شدند. لباس مردم عهد باستان بسیار گشاد بود. در قرون وسطی مردم فقیر لباسهای ساده‌ای برتن می‌کردند اما ثروتمندان از لباسهای دوخته شده از حریر و ابریشم مرغوب شرق استفاده می‌کردند. مثلاً ملکه الیزابت اول، سمبل مد در دوران خود بود. گفته می‌شود وی هنگام مرگ خود بیش از 3000 دست لباس داشت.

برای سفارش تولید و دوخت انواع روپوش کار در تهران ، می توانید با کارشناسان صنعت دوخت یادگار تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با کیفیت دوختی عالی و قبمتی مناسب سفارش شما انجام شود . خرید از تولیدی باعث کاهش هزینه می شود و شما را قادر خواهد کرد که روپوش کار ارزان قیمت در بازار را تهیه و خریداری کنید .

اثر لباس بر گرم ماندن بدن

لباس، هوای مجاور پوست را حبس می‌کند و از این راه ضخامت ناحیه? اختصاصی هوا در مجاورت پوست را افزایش و جریان هوا را کاهش می‌دهد. در نتیجه میزان دفع حرارت از بدن به وسیله ی هدایت خیلی زیاد کاهش می‌یابد. لباس‌های معمولی میزان دفع حرارت را به حدود نصف حالت عریان کاهش می‌دهند. برای لباس‌های مخصوص مناطق قطبی این نسبت به یک ششم می‌رسد.

اگر قصد خرید روپوش کار را دارید باید بدانید که قیمت روپوش کار تحت تاثیر عوامل مختلفی است. مهم ترین عوامل در تعیین قیمت روپوش کار جنس پارچه ی آن است. مشخص است که پارچه لباسکار مناسب با محیط معدن با پارچه لباس کار یک فروشگاه باید تفاوت هایی داشته باشد.

  رنگ لباس یونیفرم بسیار حائز اهمیت است که باید با توجه به موارد ذکر شده، رنگ لوگو و برند مجموعه، سرد یا گرم بودن محیط و حتی جنسیت و رده های شغلی انتخاب شود.

انواع چاپ متن ها مثل شعار برند، گلدوزی خاص مثل طرح برند و لوازم جانبی در تزیین لباس کار میتواند برقیمت لباس کار  یا در قیمت  خرید روپوش کار تاثیر گذار باشد.

انواع روپوش کار 

روپوش کار بسته به این که در کجا و توسط چه کسانی استفاده می شود می تواند انواع مختلفی داشته  باشد . اما به طور کل از روپوش کار در انواع مشاغل استفاده می شود مثل :

  • روپوش پزشکی 
  • روپوش پرستاری
  • روپوش آشپزی
  • روپوش کارگاهی
  • روپوش مهندسی 

که تمامی این موارد بر اساس این که توسط چه کسی یا جنسیتی پوشیده می شود می تواند تغییر کند و به دسته های کوچک تری تقسیم شوند مانند :

  1. -روپوش پزشکی زنانه 
  2. -روپوش پزشکی مردانه
  3. -روپوش پرستاری زنانه 
  4. -روپوش پرستاری مردانه 
  5. -روپوش کار زنانه 
  6. -روپوش کار مردانه 
  7. -روپوش آشپزی زنانه 
  8. -روپوش آشپزی مردانه

همچنین بر اساس سلیقه و شرایط کار روپوش کار می تواند کوتاه یا بلند باشد . روپوش کار کوتاه معمولا توسط آقایان استفاده می شود و خانم ها از روپوش کار بلند استقبال بیشتری می کنند .

برای خرید روپوش کار مردانه یا زنانه  در هر شغل و کسب و کاری که هستید و سفارش دوخت انواع روپوش کار می توانید با دوخت یادگار ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری یا  خرید اینترنتی روپوش کار  را سفارش دهید .