سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم که پیش از خرید سیسمونی کودک باید بدانید ؟

 

کات مهم پیش از خرید سیسمونی

برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید سیسمونی نوزاد را دارند، سوالات متعددی شکل می‌گیرد از جمله اینکه باید از چه زمانی و از کجا شروع به خرید کنم؟ بهتر است چه رنگی سیسمونی بخرم؟ جدیدترین نوع سرویس خواب نوزاد چیست؟ چه وسایلی ضروری هستند؟ کدام وسایل کاربردی تر هستند؟ و… .

یافتن پاسخ این پرسش‌ها مهم‌ترین کاریست که باید پیش از خرید سیسمونی نوزاد انجام بدهید تا از خرید کالاهای اضافی و صرف هزینه بیخود جلوگیری بنمایید. در ادامه لیستی از مهم ترین سوالاتی که باید با توجه به پاسخ آن ها اقدام به خرید سیسمونی نوزاد بنمایید را آورده ایم.

  • فضای منزل من برای چیدن چه میزان وسایل گنجایش دارد؟
  • آیا به زودی احتمال اسباب کشی به خانه ی دیگر وجود دارد؟
  • فرزند من دختر است یا پسر؟
  • چه تم رنگی مناسب جنسیت فرزند من است؟
  • آیا احتمال گردش بردن نوزاد با کالسکه یا صندلی ماشین وجود دارد؟
  • فرزند من در چه فصلی متولد خواهد شد؟
  • بودجه ی من برای خرید سیسمونی نوزاد چقدر است؟

به طور کلی یافتن پاسخ پرسش‌هایی از این دست به شما کمک می‌کند تا هم اقلام کاربردی‌تری بخرید و هم در بودجه خود صرفه جویی کنید.

خرید سیسمونی نوزاد

 

از کی شروع به خرید سیسمونی کنم؟

 

پیشنهاد ما این است که  برای خرید اقلام اساسی از ابتدای ماه ششم شروع کنید. زیرا تا آن زمان جنسیت کاملا مشخص شده و شما می‌توانید از نظر رنگ بندی و کاربردی بودن وسایل به خصوص اسباب بازی‌ها و سرویس خواب بهتر عمل کنید.بهتر است ابتدا لیست خرید خود را آماده کنید و با توجه به صلاحدید شخصی خود این لیست را از مهم‌ترین به کم اهمیت‌ترین مرتب کنید. با این‌کار شما می‌توانید در مدت کوتاه‌تری سیسمونی خود را خریداری نمایید. همچنین می‌توانید با این‌کار بودجه بندی کرده و بودجه خود را صرف گزینه‌های مهم بکنید.

پیشنهاد ما این است که هنگام خرید سیسمونی نوزاد برای لوازم پر کاربرد هزینه بیشتری در نظر بگیرید و این موارد را از برندهای بهتر و با کیفیت‌تر بخرید. اما برای لوازم کم اهمیت‌تر و یا مواردی که طول مصرفشان کوتاه‌تر است، بودجه کمتری اختصاص بدهید و آنها را از برندهای متوسط تر خریداری نمایید.

نکته بسیار مهم:

پیش از خرید سیسمونی نوزاد به این نکته توجه کنید که اگر مستاجر هستید و یا به زودی احتمال جا به جایی منزلتان را دارید از خرید لوازم بزرگ به خصوص در مورد تخت و کمد خودداری کنید زیرا در جا به جایی احتمال آسیب رسیدن به این وسایل زیاد است. همچنین ممکن است منزل جدیدتان فضای کافی برای این وسایل را نداشته باشد.

راهنمای خرید لباس نوزاد برای سیسمونی

لباس جزو مهم‌ترین اقلام سیسمونی نوزاد است و باید حتما پیش از تولد نوزاد، چند تکه لباس برای او خریداری کنید. لباس‌هایی که برای نوزاد انتخاب می‌کنید، باید نرم و نخی باشند؛ همچنین برای شستن لباس‌های نوزاد نباید از پودرهای معمولی استفاده کنید. چون پوست بچه نرم و حساس است و ممکن است به مواد شیمیایی قوی حساسیت داشته باشند. انواع پودر و مایع لباس مخصوص نوزاد در بازار موجود است و می‌توانید به وسیله آن‌‌ها لباس‌های نوزاد خود را بشویید. سرهمی پرکاربردترین لباس برای نوزادان است و تا 1 یا 2 سالگی می‌توانید از این مدل لباس استفاده کنید؛ چرا که کودک در آن راحت است و تعویض پوشک نیز به‌راحتی انجام می‌شود.

بهترین زمان خرید سیسمونی

ابتدای ماه پنجم که جنسیت فرزند شما مشخص می‌شود، بهترین زمان برای خرید لوازم نوزاد است. به‌این‌ترتیب، راحت‌تر می‌توانید رنگ مناسب لوازم کودک را انتخاب کنید. البته می‌توانید لوازم اصلی مانند پوشاک و وسایل بهداشتی را زودتر خریداری کنید و سپس سراغ لوازم اصلی مانند سرویس خواب نوزاد باشید؛ با این کار دیگر با کمبود وقت به مشکل نخواهید خورد.

خرید سیسمونی به عهده کیست؟

در گذشته رسم بر این بود که خانواده دختر، تمام هزینه‌های خرید لوازم نوزاد را بر‌عهده بگیرند. اما زمانه عوض شده‌است و به‌دلیل هزینه‌های بالا، دور از انصاف است که خرید لوازم نوزاد را هم روی دوش خانواده‌ها بیندازیم. در‌حال‌حاضر، بسیاری از زنان نیز پا‌به‌پای مردان کار می‌کنند و درآمد دارند؛ پس چه بهتر که زوجین بسته به درآمد خود، خرید لوازم نوزاد را به‌صورت اشتراکی بر‌عهده بگیرند.

امروزه، به‌دلیل چشم و هم‌چشمی و برگزاری مراسم‌ لوکس برای سیسمونی نوزاد، بسیاری از زوجین به دردسر می‌افتند و هزینه‌های بالا کمر آن‌ها را خم می‌کند. پیشنهاد ما این است که باتوجه‌به توان خود، لوازم ضروری نوزاد را فراهم کنید و در‌نهایت به یک میهانی ساده بسنده کنید. این شکل از مراسم‌، تاثیر ناخوشایندی در آینده زندگی مشترک شما دارد و به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. با حذف لوازم غیرضروری و یا لوازمی که می‌توانید هم‌زمان با رشد نوزاد تهیه کنید، هزینه‌ها تا حد خوبی تعدیل می‌شود و می‌توانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

بهترین برندهای سیسمونی

اگر می‌خواهید لوازم نوزاد شما باکیفیت و زیبا باشد، بهتر است سراغ برندهای معروف دنیا بروید. برخی از برندها به‌طور اختصاصی یک سری از لوازم نوزاد را ارائه می‌دهند؛ اما برخی دیگر بسیار کامل هستند و می‌توانید تمام لوازم نوزاد را با خیال راحت از آن‌‌ها خریداری کنید و از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید. برند کیکابو یکی از همین برندها است.برند کیکابو (Kikkaboo) در بیش از 30 بازار در سراسر جهان مشغول به فعالیت است و محبوبیت زیادی دارد. 

از دیگر برندهای محبوب سیسمونی نوزاد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کارتز 
  • برند بیبی کر (Babycare)؛
  • برند بست بیبی (Bestbaby)؛
  • برند زارا (Zara)؛
  • برند بیبی لند (baby land)؛
  • برند چیکو (Chicco)؛
  • برند سامر (Summer).