سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش شناسایی لینک سمی در وبسایت ؟

بهترین راه برای تشخیص لینک سمی این است که منبع آن را بررسی کنید و ببینید از کجا به سمت سایت شما آمده است. بیشتر پیوندهای سمی از سایت های زیر ارسال می شوند:

  1. سایت های PBN

سایت ‌های PBN گروهی از وب‌ سایت ‌ها هستند که از آن ها برای ارسال لینک به سایت های دیگر استفاده می شود. بنابراین بک لینک های ارسال شده از طرف این سایت ها می توانند بسیار سمی باشند.اگر گوگل بتواند تشخیص دهد که بک لینک ها از سمت یک PBN است، یا آن ها را نادیده می گیرد یا مشمول پنالتی گوگل می شوید. اما اگر PBN بتواند به خوبی خود را از چشم گوگل پنهان کند، ارسال لینک از طرف آن تاثیر فوق العاده ای در افزایش رتبه سایت خواهد داشت.

لینک سمی

  1. سایت های مزارع لینک

مزارع لینک یا link farms، وب سایت هایی هستند که در ازای دریافت پول به سایت های دیگر بک لینک می دهند. صاحبان این وب سایت ها معمول با دریافت هزینه پیوندهایی از سایت شما را در سایت خود قرار می دهند و از این طریق کسب درآمد می کنند. خاطرتان باشد امروزه موتور جستجوی گوگل به راحتی می تواند یک وب سایت واقعی را از مزرعه تشخیص دهد و لینک های ارسال شده از طرف آن را نادیده بگیرد.

  1. سایت های معرفی و انجمن ها

دایرکتوری ها، انجمن ها و سایت های معرفی که کار اصلی آن ها تبلیغ وب سایت های دیگر است، در لیست ارائه دهندگان لینک سمی قرار دارند. شما می توانید به راحتی با قرار دادن یک نمایه کوچک، از آن ها بک لینک دریافت کنید. البته این کار همیشه مشکل ساز نیست و در صورت دریافت پیوند از سایت های باکیفیت، می توان اعتبار آن ها را به خود منتقل کرد. در نهایت شما می توانید با بررسی منبع لینک های ارسال شده در سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس یا سایت webceo، آن ها را حذف کنید.

جمع بندی

 

همان طور که در طول مقاله گفته شد وجود لینک سمی در سایت می تواند رتبه گوگل شما را با افت شدیدی مواجه کند.  هنگامی که با فهرست عظیمی از بک لینک های سمی در سایت خود روبرو شدید، می توانید امیدوار باشید که گوگل آن ها را در نظر نگیرد. اما بهتر است تمام تلاش خود را برای حذف این پیوندها انجام دهید. خاطرتان باشد انکار کردن بک لینک های سمی هیچ کمکی به شما نمی کند. اگر گوگل شما را جریمه کند، نمی توانید به این زودی ها رتبه از دست رفته سایت خود را برگردانید. بنابراین بهتر است وجود این پیوندهای سمی در سایت خود را جدی بگیرید و از افراد متخصص سئو برای حذف آن ها کمک بگیرید.