سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا تولید محتوا برای وبسایت مهم است ؟

الان شما حتی دنبال "شیر مرغ" هم باشید حداقل پنج وبسایت پیدا می‌شوند که ادعا می‌کنند بهترین شیر مرغ را می‌فروشند! اما مسئله این است که چه چیزی این وبسایت ها را از هم متمایز می‌کند؟ اگر جواب را بخواهم در یک کلمه خلاصه کنم می‌گویم "محتوا"! بله درست است. محتوا مهم‌ترین عاملی است که وبسایت شما را برجسته‌تر می‌کند و به این دلیل است که در مقاله امروز می‌خواهیم در مورد اینکه چرا تولید محتوا در وبسایت اهمیت دارد حرف بزنیم.

برای دریافت خدمات تولید محتوا در مشهد اصفهان تهران تبریز و شیراز به آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در مشهد مراجعه کنید 

09386676574

09388458125

اصلا محتوا چیست؟

تا همینجا چندین بار تاکید کردیم که همه چیز وبسایت شما به محتوای آن بستگی دارد. اما هنوز اصلا مشخص نکرده‌ایم که اصلا خودِ محتوا چه است! خیلی‌ها اینطور تصور می‌کنند که اگر شما چند خط روی وبلاگ خودتان مطلب بنویسید تولیدِ محتوا کرده‌اید ولی اصلا اینطور نیست. یعنی می‌خواهم بگویم که محتوا فقط متن و کلمه نیست بلکه هر چیزی که شما برای رساندن یک منظور استفاده می‌کنید می‌تواند محتوا باشد: حالا شما ممکن است فقط از متن استفاده کنید یا یک عکس هم وسط مطلبتان جا بدهید. یا اصلا فقط یک ویدئو استفاده کنید و حتی می‌توانید با یک پیام صوتی ساده هم این کار را انجام بدهید. پس حالا متوجه شدید که محتوا فقط متن و کلمه نیست.

محتوا یا نامحتوا، مسئله این است؟

 خب تا اینجا شما متوجه شدید که اصلا محتوا خودش چیست. پس حالا وقتش رسیده که محتوا را از نامحتوا جدا کنیم! در این قسمت توضیح مختصری از ویژگی‌های مهم محتوای خوب برای شما آماده کرده‌ام تا با استفاده از آن به راحتی بتوانید کیفیت محتوای خودتان را بالا ببرید. اما قبل از اینکه شروع به خواندن این توضیحات بکنید بگذارید خیلی کلی خدمتتان عرض کنم که این محتواست که می‌تواند توجه کاربر و گوگل را جلب کرده و رتبه و نرخ کلیک شما را بیشتر کند. اگر مطلبی نوشته شود و این اتفاق نیفتد، به احتمال زیاد نامحتواست!

 محتوای باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

 برای اینکه مطمئن بشوید که مطلبی که آماده کرده‌اید هم برای کاربر جذاب است و هم گوگل به آن اعتبار کافی می‌دهد حتما پیشنهاد می‌کنم که موارد زیر را در نظر داشته باشید.

آیا طول محتوای شما مناسب است؟

تعیین طول و تعداد کلمات ایده‌آل برای محتوا واقعا به یک چالش تبدیل شده است. چرا؟ چون از طرفی گوگل متن‌های بلندی که تمامی جوانب یک قضیه را پوشش می‌دهند را در اولویت قرار می‌دهد ولی از طرف دیگر کاربران تقریبا همیشه محتواهای کوتاه و مختصر را دوست دارند. همچنین از آنجایی که بیشتر از 60 درصد کاربران اینترنتی از موبایل استفاده می‌کنند این قضیه به این زودی‌ها حل نخواهد شد.

 آیا در محتوای خودتان از عکس، ویدئو یا اینفوگرافیک استفاده کرده‌اید؟

 بدون شک می‌توان محتوایی نوشت که هیچ عکس یا فیلمی در آن استفاده نشده باشد و این محتوا همچنان یک کار باکیفیت باشد اما مطمئنا محتوای بصری در جلب توجه کاربر، به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و مقدار زمانی که کاربر روی محتوای شما صرف می‌کند تاثیر بسیار زیادی دارد. تحقیقی که بین بیش از 300 کاربر انجام شده است نشان می‌دهد که تقریبا 40 درصد کاربران اگر در محتوا با یک عکس یا ویدئو مواجه شوند، واکنش بهتری نسبت به آن محتوا خواهند داشت.

حالا برای اینکه مطمئن شوید محتوای بصری‌تان هم به اندازه محتوای کلامی‌تان باکیفیت و جذاب است می‌توانید سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا تصویر یا ویدئوی من ارتباط مستقیمی با محتوایم دارند و از آن حمایت می‌کنند؟
  •  آیا تصاویر من از نظر فنی (نورپردازی، رنگ بندی...) کیفیت استاندارد دارند؟
  • آیا تصاویر و ویدئوهای من جذاب هستند؟
  • آیا اطلاعاتی که من در اینفوگرافیک یا تصاویر می‌دهم به اندازه‌ای درست هستند که به اشتراک گذاشته شوند؟

آیا کاربر با خواندن محتوای شما چیز جدیدی یاد خواهد گرفت؟

این مورد به نظر من مهم‌ترین مورد در تولید محتوا است. چرا؟ چون هر چقدر هم که محتوای شما منظم و جذاب باشد و هر چقدر که شما روی آن وقت گذاشته باشید ولی محتوای مفید و به درد بخوری نداشته باشید، در حقیقت وقت خودتان را تلف کرده‌اید. اگر می‌خواهید این مورد را به خوبی در محتوای خودتان رعایت کنید همیشه این را مد نظر داشته باشید که یک مطلب را نه خیلی کلی و خلاصه بیان کنید و نه خیلی ریز وارد مطلب بشوید. یعنی به عبارت دیگر یک تعادلی در عمق و طول محتوای خودتان داشته باشید.